În deschiderea conferinței, primarul Francisc Boldea a prezentat stadiul măsurilor organizatorice pe care primăria le inteprinde în vederea bunei desfășurări a festivalului Rock pe 2 Roţi. Până în prezent au fost executate lucrări la grupurile sanitare, la fostul liceu Agricol, locul unde se va desfășura festivalul, și au fost rezolvate problemele privind alimentarea cu apă, energie electrică, împrejmuirile, iar astazi, 5 iulie, a fost transportată scena multifuncțională, care urmează să fie montată în cel mai scurt timp. „Am mobilizat personalul din cadrul S.A.I.D.P. pentru ca tot ceea ce ține de intervenția noastră, a primăriei să fie finalizat la termen pentru o bună desfășurare a festivalului în zilele de 8 și 9 iulie”, a declarat edilul șef.

**********************************************

Următorul subiect abordat de șeful executivului a fost Ședința Ordinară a Consiliului Local al Municipiului Lugoj programată pentru data de 14 iulie, ora 14.00.

Cel mai important punct pe ordinea de zi a ședinței îl reprezintă o rectificare pozitivă de buget în valoare de 2,2 milioane lei. În cadrul acestei rectificări sumele vor fi repartizate după cum urmează:

• 105.000 lei pentru autoritatea executivă, reparații curente, activitatea de funcționare;

• 200.000 lei pentru S.A.I.D.P., bani care vor fi utilizați la încălzire, iluminat și denisiparea fântânilor;

• 483.000 lei pentru învățământ;

• 100.000 lei pentru sănătate, echipamente la secția ATI a spitalului;

• 450.000 lei pentru cultură și activități recreative, din care 150.000 lei pentru achiziționarea unui pian la Casa de Cultură a Municipiului și 300.000 lei pentru competițiile sportive;

• 645.000 lei pentru D.A.S.C., din care suma 513.000 lei reprezintă salariile asistenților persoanelor cu handicap;

• 210.000 lei pentru protecția mediului, din care 150.000 lei pentru salubrizarea orașului, 20.000 lei suplimentare la cositul ierbii și 40.000 lei pentru rezolvarea problemelor cu câinii fără stăpân;

• 244.000 lei pentru locuințe, servicii și dezvoltare publică;

• 7.000 lei pentru un opritor hidraulic care va fi utilizat la blocarea accesului pe aleea principală din Parcul Copiilor

Un alt punct pe ordinea de zi a ședinței îl reprezintă aprobarea Strategiei de Dezvoltare a Municipiului Lugoj 2016-2020. „În legătură cu unele afirmații lansate în ultima perioadă în spațiul public în legătură cu Strategia de dezvoltare doresc să fac câteva precizări. Având ca punct de plecare Strategia de dezvoltare a Lugojului în perioada 2010-2013, realizată în cadrul unui proiect european, un colectiv din cadrul Biroului Management Proiecte, Programe a întocmit Strategia de dezvoltarea a municipiului Lugoj până în anul 2020, document programatic indispensabil în perspectiva accesării de finanțări europene. Lucrarea a fost finalizată în luna august a anului 2015. Evenimentul a fost oglindit și în presa locală în acea perioadă. În această primăvară în conformitate cu Legea 52/2003 privind transparența decizională în administrația locală, am publicat atât la avizier cât și pe site-ul instituției, în data de 27.04.2016, proiectul de hotărâre privind aprobarea strategiei însoțit de însăși Strategia de dezvoltare, pentru ca documentul să fie analizat de persoanele interesate, pentru a fi înaintate solicitări referitoare la o eventuală dezbatere publică, pentru sugestii și propuneri legate de conținut. În perioada legală (până în 27.05.2016) nu am primit niciun fel de solicitări în acest sens. Consider că am parcurs pașii legali obligatorii în această direcție și ultimele discuții legate de acest subiect sunt simple exerciții de imagine. De aceea proiectul de hotărâre privind aprobarea strategiei va intra în Ședința ordinară din 14 iulie”, a precizat primarul Francisc Boldea.

Alte puncte pe ordinea de zi a ședinței vor fi aprobarea regulamentului de funcționare al Centrului de Zi pentru Copii Aflați în Situații de Risc și desemnarea a doi consilieri locali care vor participa la adunările săteşti organizate pentru alegerea delegaţilor săteşti din satele Tapia şi Măguri în Consiliul Local al Municipiului Lugoj. Aceste alegeri vor avea loc în 18 iulie, la Tapia și 19 iulie, la Măguri.

**********************************************

În continuare, şeful executivului s-a referit la lucrările de investiții aflate în curs în oraș. S-a finalizat dalarea trotuarelor pe străzile Insulei și Gh. Doja în prezent având loc lucrări de dalare a trotuarelor de pe str. Primăverii, până la intersecţia cu str. Astalaş, și acestea fiind în stadiu avansat. În ceea ce priveste reabilitarea trotuarelor prin asfaltare s-au finalizat lucrările pe strada Th. Neculuță. În prezent se lucrează pe strada Garoafelor, lucrările de asfaltare a trotuarelor în cartierul Naimontelep urmând să continue pe străzile Trandafirilor și Ardealului.

**********************************************

În încheiere, primarul Francisc Boldea a prezentat pe scurt câteva ştiri de interes edilitar:

• Blocurile de pe Spl. 1 Decembrie1918 vor fi branșate la noua de rețea de apă.

• În această perioadă a avut loc la primărie o întâlnire cu proiectanții, pe ordinea de zi fiind probleme privind modernizarea uzinei de apă din municipiu. În urma discuțiilor s-a stabilit că este necesară dotarea uzinei cu o nouă stație de tratare a apei.

• Până la 1 august se va realiza modernizarea scenei și înlocuirea covorului de pe scena Teatrului Municipal Traian Grozăvescu.

• Joi, 7 iulie 2016, va avea loc premierea pentru împlinirea Vârstei de Aur (100 ani) a lugojeanului Dicu Dumitru. Cu acest prilej primarul Francisc Boldea împreună cu reprezentanți D.A.S.C. se vor deplasa la domiciliul sărbătoritului și îi vor oferi o diplomă, flori și un premiu în bani.

**********************************************

Comentarii

0

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

2

accesări

Font Resize
Contrast